Julia Zoraida Posada Ortiz

Julia Zoraida Posada Ortiz
Énfasis: ELT Education
Grupos de Investigación: Aprendizaje y Sociedad de la Información
Calificación: Aprobada con distinción
Dirección: Harold Castañeda-Peña; Pilar Méndez Rivera (Codirección)
Graduado el: 16 de Diciembre de 2021

Formación Académica

Doctorado Universidad Distrital Francisco José de Caldas
Doctora en Educación
2021
Unpacking future language teachers’ sense of communities from a knowledges otherwise perspective: decolonizing research on language teacher education in Colombia

Maestría Universidad Distrital Francisco José de Caldas
Magíster en Lingüística Aplicada a la Enseñanza del Inglés
2006
Effects of peer feedback on EFL students' speaking

Especialización Universidad del Quindío-Corporación Universitaria de Ibagué
Especialista en Enseñanza de Literatura
1996
Testimonio y marginalidad en la narrativa de escritoras negras de la Costa Pacífica colombiana

Pregrado Universidad del Tolima
Licenciada en Español e Inglés
1989

Unpacking future language teachers’ sense of communities from a knowledges otherwise perspective: decolonizing research on language teacher education in Colombia

Calificación: Aprobada con distinción

In initial teacher education, community has been conceptualized around modern concepts such as Target Communities (Higgins, 2012), Imagined Communities (Anderson, 1983), and Communities of Practice (Wenger, 1998; Wenger-Trayner, M. Fenton-O'Creevy, S. Hutchinson, Kubiak and Wenger-Trayner, B. (2015). Target Communities are understood as mostly cohesive groups of people who speak a (standard) language in relatively homogeneous ways, and whose cultural practices likely differ significantly from those who study the target language of that community. This view of community constructs the English Language Preservice Teachers through the dichotomy of Native Speakers of English (NSEs) vs. Non-Native Speakers of English (NNSEs) (Higgins, 2012). Imagined Communities point out groups of people,...

Fecha de sustentación de proyecto de tesis: Lunes, Julio 29, 2019
Fecha de sustentación de tesis: Lunes, Mayo 24, 2021