Doctora y Magíster en Lenguaje, Alfabetización y Cultura por la Universidad de Massachusetts Amherst, Estados Unidos. Profesora titular de la Facultad de Idiomas de la Universidad de Antioquia, Colombia, donde ha realizado investigaciones sobre política lingüística en inglés, alfabetizaciones críticas, lingüística funcional sistémica, las teorías basadas en el género de SFL como herramientas para analizar textos de políticas y desarrollar la alfabetización crítica de los maestros y estudiantes de EFL.
Publicaciones recientes
- Representations of foreign English teachers in Colombian newspapers: a critical discourse analysis. Doris Correa, Iván Flórez. Revista signos, ISSN 0035-0451, Vol. 55, Núm. 108, págs. 6-36, 2022
- Critical Reading With Undergraduate EFL Students in Colombia: Gains and Challenges. Juan David Castaño-Roldán, Doris Correa. Profile, ISSN 1657-0790, Vol. 23, Núm. 2, págs. 35-50, 2021. https://doi.org/10.15446/profile.v23n2.89034
- Pre-Service EFL Teachers’ Responses to a Systemic Functional Linguistics Pedagogical Unit: An Experience in a Public University in Colombia. Yenny Chavarría, Doris Correa. Íkala, ISSN 0123-3432, Vol. 26, Núm. 1, págs. 97-116, 2021. https://doi.org/10.17533/udea.ikala.v26n01a11
- Commodification of women’s breasts. Internet sites as modes of delivery to local and transnational audiences. Doris Correa, Elana Shohamy. Source: Linguistic Landscape, ISSN 2214-9953, Vol. 4, Núm. 3, págs. 298-319, 2018. https://doi.org/10.1075/ll.18010.cor
- Using a Systemic Functional Genre-Based Approach to Promote a Situated View of Academic Writing Among EFL Pre-service Teachers. Doris Correa, Sandra Echeverri. HOW, ISSN 0120-5927, Vol. 24, Núm. 1, págs. 44-62, 2017. https://doi.org/10.19183/how.24.1.303
- English in public primary schools in Colombia: Achievements and challenges brought about by national language education policies. Doris Correa, Adriana González. Archivos Analíticos de Políticas Educativas, ISSN-e 1068-2341, Vol. 24, Núm. 1, 2016. https://doi.org/10.14507/epaa.24.2459
- Using SFL as a Tool for Analyzing Students’ Narratives. Doris Correa, Camilo Domínguez. HOW, ISSN 0120-5927, Vol. 21, Núm.. 2, págs. 112-133, 2014. https://doi.org/10.19183/how.21.2.7
- From a Bureaucratic to a Critical-Sociocultural Model of Policymaking in Colombia. Doris Correa, Jaime A. Usma Wilches. HOW, ISSN 0120-5927, Vol. 20, Núm. 1, págs. 226-242, 2013
- Developing Academic Literacy and Voice: Challenges Faced by A Mature esl Student and Her Instructors. Doris Correa. Profile, ISSN 1657-0790, Vol. 12, Núm. 1, págs. 79-94, 2010
Formación Académica
Doctorado Universidad de Massachusetts Amherst
Doctora en Educación
2008
Understanding voice in the disciplines: The struggles of Latina non -traditional students and their instructors
Maestría Universidad de Massachusetts Amherst
Magíster en Educación
2001
Especialización Universidad de Antioquia
Enseñanza de Lenguas Extranjeras
1998
Pregrado Universidad de Antioquia
Profesional en Idiomas
1990
Redes Sociales DIE-UD