Licenciada en Filología e Idiomas (Inglés) de la Universidad Nacional de Colombia, Magíster in Applied Linguistics in Teaching English de la Universidad Distrital Francisco José de Caldas, Doctora en Educación de la Universidad de los Andes con la tesis Learning how to Make Room for Gendered Practices in Contexts of Teaching English as a Foreign Language: A Multiple Case Study. Se desempeña como profesora de la Corporación Universitaria Minuto de Dios.
Publicaciones recientes
- A learning experience of the gender perspective in English teaching contexts. Claudia Patricia Mojica, Harold Andres Castaneda Pena. Profile, ISSN: 1657-0790, Vol. 19, 2017, págs. 139-153. https://doi.org/10.15446/profile.v19n1.56209
- Developing research competences through Cátedra's Bogotá Project. Claudia Patricia Mojica, Claudia Patricia Escorcia. Revista de Investigación Formativa y Pedagógica del Colegio Abraham Lincoln, ISSN: 2248-4876, Vol. 1, 2011, págs. 83-84.
- Percepciones de los agentes involucrados en la aplicación de una prueba de clasificación para alumnos de la extensión del Departamento de Lenguas de La Universidad Nacional de Colombia. Claudia Patricia Mojica, Yeimi Yamile Velásquez, Norma Chavarro Casas. Matices en Lenguas Extranjeras Revista Electronica, ISSN: 2011-1177, Vol. 3, 2009, págs. 1-22.
- Exploring Children's Cultural Perceptions through Tasks Based on Films in an after English Program. Claudia Patricia Mojica. Colombian Applied Linguistics Journal, ISSN: 0123-4641, Nú,. 9, 2007, págs. 7-24. https://doi.org/10.14483/22487085.3143
Formación Académica
Doctorado Universidad de los Andes
Doctora en Educación
2017
Learning how to Make Room for Gendered Practices in Contexts of Teaching English as a Foreign Language: A Multiple Case Study
Maestría Universidad Distrital Francisco José de Caldas
Magíster in Applied Linguistics in Teaching English
2007
Exploring Children's Cultural Perceptions Through Tasks Based on Films in an After School Program
Pregrado Universidad Nacional de Colombia
Filología e Idiomas
2003
Cooperative Learning: A Methodological Proposal for the Increase of Motivation and the Development of Communicative Competence in Students of 9th Grade at The Externado Nacional Camilo Torres
Redes Sociales DIE-UD