Mireya Esther Castañeda Usaquén

Formación Académica

Doctorado Universidad Distrital Francisco José de Caldas
Doctora en Educación
2025
Teachers’ Stories about English Language Teaching in a Public Primary School

Maestría Universidad Distrital Francisco José De Caldas
Magíster en Lingüística Aplicada a la Enseñanza del Inglés
2014
Exploring Students' Intercultural Awareness Through Instruction With Culture Based Materials

Especialización Corporación Universitaria Minuto De Dios -UNIMINUTO
Especialista En Gerencia Educativa
2014
¿Cómo se refleja la calidad de la educación en dos colegios ubicados en ciudad bolívar con modalidad concesión y oficial analizado desde el quehacer de los estudiantes graduados en el año 2012?

Pregrado Universidad Nacional De Colombia
Licenciada En Filología E Idiomas - Inglés
1995
Education In Centro Indigena, A Nasa Ethnic Group Who Lives In Puerto Rico-Caqueta

Teachers’ Stories about English Language Teaching in a Public Primary School

Calificación: Aprobada con distinción

This study takes place in a public elementary school located in an underprivileged area called Ciudad Bolívar in the southern part of Bogotá, Colombia. Caro, Lulu, Otilia, and Yami are my companions in this journey; they accepted my invitation to share our stories about English Language Teaching (henceforth ELT) in our lives. From now on, I will use the pronoun WE in capital letters when referring to teachers and me. This is a biographical-narrative study (Bolivar, 2012) with some adaptations. Accordingly, WE are going to converse, write autobiographies, share our emotions, and reflect upon English language in our lives in order to acknowledge our stories as sources of knowledge about ELT in our school, to unveil our thoughts, ways of knowing, feelings, decisions, and actions regarding...

Fecha de sustentación de proyecto de tesis: Martes, Abril 13, 2021
Fecha de sustentación de tesis: Lunes, Diciembre 2, 2024