Peter Sayer

2021-1, 2019-3, Invitado
Institución: Ohio University

Licenciado en Filosofía de la University of Oregon, Magíster en Lingüística Aplicada de la Universidad Autónoma de Oaxaca y Doctor en Lenguaje y Literacidad de la Universidad Estatal de Arizona. Profesor asociado de la Universidad de Ohio en el Departamento de enseñanza y aprendizaje en el área de enseñanza de segunda lenguas y multilingües. Sus intereses investigativos son: Sociolingüística y educación, educación lingüística en México y educación bilingüe. También ha impartido talleres y seminarios para profesores en Perú, Colombia y Arabia Saudita. Fue becario Fulbright en México durante el 2011-12. Colaboro con la Secretaria de Educación Pública de México en varios proyectos relacionados con la implementación del Programa Nacional de Inglés.

Publicaciones recientes

  • Discourses of White Nationalism and Xenophobia in the United States and Their Effect on TESOL Professionals in Mexico. Peter Sayer, David Martínez‐Prieto, Brenda Carvajal de la Cruz. TESOL Quarterly, ISSN-e: 1545-7249, Vol. 53, Núm. 3, págs. 835-844, 2019. https://doi.org/10.1002/tesq.492
  • Early EFL Instruction and L1 Literacy. Instrucción temprana en inglés como lengua extranjera y desarrollo de literacidad en primera lengua. Kristen Lindahl, Peter Sayer. Colombian Applied Linguistics Journal, ISSN: 0123-4641, Vol. 20, Núm. 2, págs. 184-194, 2018. https://doi.org/10.14483/22487085.12900
  • Does English really open doors? Social class and English teaching in public primary schools in Mexico. Peter Sayer. System, ISSN: 0346-251X, Vol. 73, Núm. 2, págs. 58-70, 2018. https://doi.org/10.1016/j.system.2017.11.006
  • Differentiated Linguistic Strategies of Bilingual Professionals on the U.S.-Mexico Border. Diana Carolina Ramos, Peter Sayer. Critical Inquiry in Language Studies, ISSN: 1542-7587, Vol. 14, Núm. 1, págs. 25-57, 2017. https://doi.org/10.1080/15427587.2016.1228457
  • Developing a Collaborative Qualitative Research Project Across Borders: Issues and Dilemmas. Peter Sayer, Troy Crawford. The Quality Report, ISSN: 1052-0147, Vol. 22, Núm. 6, págs. 1580-1588, 2017.
  • the teaching of english in public primary schools in mexico: more heat than light?. José Luis Ramírez Romero, Peter Sayer. Education policy analysis archives, ISSN: 1068-2341, Vol. 24, Núm. 84, págs. 1-25, 2016. https://doi.org/10.14507/epaa.24.2502
  • Introduction to the special issue on english language teaching in public primary schools in latin america. José Luis Ramírez Romero, Peter Sayer. Education policy analysis archives, ISSN: 1068-2341, Vol. 24, Núm. 79, págs. 1-10, 2016. http://dx.doi.org/10.14507/epaa.24.2635
  • Reconciling Pedagogical Beliefs and Teaching Practices: Chinese Teachers and the Pressures of a U.S. High School Foreign Language Context. I-Chun Liu, Peter Sayer. The Journal of Language Learning and Teaching, ISSN:  2146-1732, Vol. 6, Núm. 1, págs. 1-19, 2016.
  • Translanguaging, TexMex, and Bilingual Pedagogy: Emergent Bilinguals Learning Through the Vernacular. Peter Sayer. TESOL quarterly, ISSN 0039-8322, Vol. 47, Núm. 1, págs. 63-88, 2013.

Doctorado Arizona State University, Estados Unidos
Ph.D., Language and Literacy
2007
Legitimate Speakers? An ethnographic study of Oaxacan EFL teachers’ ideologies about English

Maestría Universidad Autónoma de Oaxaca, México
Magíster en Lingüística Aplicada
2002
Teacher cognition and language teacher education: An ethnocognitive study of knowledge, language and decision-making

Pregrado University of Oregon, Estados Unidos
B.A., Philosophy
1994

2021-1

  • Jurado evaluador del Proyecto de Tesis: English teachers’ experiences in peace construction: turning their “little voices” up. Autoría de: Yeraldine Aldana Gutiérrez

2019-3

  • Jurado evaluador del Proyecto de Tesis: Narrativizing collectively English language pre-service teachers’ journeys in being and becoming English teachers within an Initial English Language Teacher Education program. Autoría de: Jairo Enrique Castañeda Trujillo