Kevin Sean Carroll (Profesor Invitado)

PhD in Language, Reading & Culture por la Universidad de Arizona (Estados Unidos), M.A. in English Education por la Universidad de Puerto Rico - Recinto de Mayagüez. Profesor titular y coordinador de los programas de posgrado en Educación Bilingüe y TESOL en la Universidad de Puerto Rico, Recinto de Río Piedras. Sus intereses investigativos giran en torno al multilingüismo y las políticas educativas, y como estas últimas impactan en la enseñanza del idioma, en su investigación utiliza métodos cualitativos y mixtos, los cuales ha aplicado en suroeste de Estados Unidos, el Caribe y los Emiratos Árabes Unidos. Miembro activo de American Educational Research Association (AERA), American Association for Applied Linguistics (AAAL) y Comparative and International Education Society (CIES).

Artículos recientes

  • Bilingual education in the public schools of Puerto Rico: Language policy, challenges, and possibilities. Kevin Sean Carroll, Jacelyn Smallwood Ramos. Bilingual Research Journal, ISSN 1523-5882, Vol. 48, Núm. 2, págs. 170-183, 2025. https://doi.org/10.1080/15235882.2024.2427134
  • Beyond the binary. Research methodologies and epistemological tensions between translanguaging and code‑switching. Kevin Sean Carroll. Linguistic Approaches to Bilingualism, ISSN 1879-9264, Vol. 15, Núm. 1, págs. 46-50, 2025. https://doi.org/10.1075/lab.24065.car
  • Introduction to special issue: languages in modern day Puerto Rico. Katherine Morales Lugo, Kevin Sean Carroll, Simón Campos. International Journal of the Sociology of Language, ISSN 0165-2516, Vol. 2024, Núm. 286, págs. 1-22, 2024, https://doi.org/10.1515/ijsl-2023-0061
  • English-medium policy and English conversational patterns in the UAE. Melanie van den Hoven, Kevin Sean Carroll. World Englishes, ISSN 0883-2919, Vol. 40, Núm. 2, págs. 205-218, 2021. https://doi.org/10.1111/weng.12508
  • Future doctors in training: translanguaging in an evolution course. Kevin Sean Carroll, Alissia de Vries, Anyeliz Pagán Muñoz. Critical Inquiry in Language Studies, ISSN 1542-7587, Vol. 18, Núm. 1, págs. 4-25, 2021. https://doi.org/10.1080/15427587.2020.1864635
  • Puerto Rican Teachers’ and Students’ Beliefs toward Spanish Use in the English Classroom as a Way to Motivate Student. Vanessa Mari, Kevin Sean Carroll. Latin American Journal of Content & Language Integrated Learning, ISSN 2011-6721, Vol. 13, Núm. 2, págs. 289-311, 2021. https://doi.org/10.5294/laclil.2020.13.2.6
  • Language threat in the United Arab Emirates? Unpacking domains of language use. Keith Kennetz, Kevin Sean Carroll. International Journal of the Sociology of Language, ISSN 0165-2516, Vol. 2018, Núm. 254, págs. 165-184, 2018, https://doi.org/10.1515/ijsl-2018-0038
  • Triglossia and promoting Arabic literacy in the United Arab Emirates. Kevin Sean Carroll, Bashar Al Kahwaji, David Litz. Language, Culture and Curriculum, ISSN 0790-8318, Vol. 30, Núm. 3, págs. 317-332, 2017. https://doi.org/10.1080/07908318.2017.1326496
  • Language Policy in Puerto Rico's Higher Education: Opening the Door for Translanguaging Practices. Kevin Sean Carroll, Catherine Mazak. Anthropology & Education Quarterly, ISSN 0161-7761, Vol. 48, Núm. 1, págs. 4-22, 2017. https://doi.org/10.1111/aeq.12180
  • Puerto Rican Language Use on Facebook. Kevin Sean Carroll, Vanessa Mari. Centro Journal, ISSN 1538-6279, Vol. 29, Núm. 2, págs. 38-61, 2017.

Formación Académica

Doctorado Universidad de Arizona, Estados Unidos
PhD in Language, Reading & Culture
2009
Language Maintenance in Aruba and Puerto Rico: Understanding Perceptions of Language Threat

Maestría Universidad de Puerto Rico - Recinto de Mayagüez, Puerto Rico
M.A. in English Education 
2005
Teachers speak out on the use of the English curriculum in southwestern Puerto Rico

Pregrado Universidad Interamericana de Puerto Rico, Puerto Rico
Secondary Education: Teaching English to Speakers of Other Languages
2003