Profiling academic research on discourse studies and second language learning

There is little profiling academic research on discourse studies in relation to second language learning from a regional perspective. Thisstudy aims at unveiling what, when, where and who constitute scholarly work in research about these two interrelated fields. A dataset wasconfigured from registers taken from Dialnet and studied using specialized text-mining software. Findings revealed myriad research interests,few prolific years and the lack of networking. It is recommended to trace out our research as an ELT community locally and globally.

Desde una perspectiva regional, poco se ha investigado el perfil académico de estudios que relacionan el análisis del discurso con el aprendizaje de segundas lenguas. Este estudio de perfil describe el qué, el cuándo, el dónde y el quién constituye trabajo académicoinvestigativo en estos dos campos interrelacionados. Se construyó una base de datos a partir de registros tomados de Dialnet que fueron estudiados utilizando software especializado para minería de textos. Los hallazgos revelan variedad en los intereses investigativos, poca producción bibliográfica en ciertos años y ausencia de trabajo en red. Se recomienda perfilar nuestra investigación como comunidad ELT a nivel local y global.

Anexo

Referencia

Datos

Titulo

Profiling academic research on discourse studies and second language learning

Autor(es)

Harold Castañeda-Peña

Titulo de la Revista

Colombian Applied Linguistics Journal

Pais

Colombia

Editorial

Universidad Distrital Francisco José de Caldas

ISSN

2248-7085

Volumen

14

Fasciculo

1

Paginas

9-27

Año

2012